Sunday, July 13, 2008

Rix FM festival

Onsdag 9/7 kom Rix FM festival till Karlstad, man kunde läsa att Antons stora favoriter
Nordman och Linda Bengtzing skulle komma. Så jag och Anton åkte ner på sta´n vid 19 tiden för
att beskåda och lyssna till dessa. Vi var inte ensamma om den idéen. Som genom ett mirakel fick vi en parkeringsplats, vi knallade bort till torget och lyckades hitta min vän Anita i vimlet, mycket tack vare Antons val av huvudbonad. Vi lyssnade på Arash & Sonja Aldén, sedan ville Anton ha en korv. Vi gick och ställde oss i en ca 10 m lång kö, den var inte snabb, vi fick stå där under hela Anders Johansson, och ve och fasa, jag hör nyckelharpa, Nordman börjar spela, shit,
tre pers före i kön, kan ju inte gå ur nu. Jag frågade Anton och han var så törstig att hans mun var en öken så han vill få sitt vatten, ingen korv längre. När det var de som stod framför oss som började beställa så började "Lågornas sken", jäklar. Se´n körde de "Vandraren" också men vi missade allt, däremot hann vi precis tillbaka till Linda Bengtzing. Som Anton diggade hårt till, satt på mina axlar och sjöng med. Efter Linda åkte vi hem, då var klockan strax över 21:00.
Det var en mycket nöjd Anton med mamma som kom hem, =) !


Linda Bengtzing




Anton släcker törsten med LOKA

Trevlig sommar på er

//Sara


No comments: