Tuesday, October 12, 2010

Höst

Har fått lite välförtjänt kritik från olika håll när det gäller uppdateringen av vår blogg, så jag får nog göra ett ryck nu.

Idag har Vilma varit på BVC och fått vaccination nr 2, det gick väldigt bra. Kunde också berätta för Tove, vår BVC sköterska att det går framåt med smakportionerna, hon har provat, potatis, morot, banan, gröt och tårta. Gissa vilken som varit mest populär.... just det, inte moroten.



Vilma på sin lekfilt
Nu har jag pecis kommit hem från en timmespromenad, vi, Anton, Vilma och jag har gått med Anton till hans kompis Marcus som bor på Edsgatan. Jag passade på att fota lite höstbilder framför allt för att visa pappa och Debbie hur här ser ut just nu.

Vilma sover i vagnen


Anton cyklar


Höstlönnar



skogsbryn



ölandstoken blommar fortfarande,
dock något blek


kärleksörten är däremot INTE blek
Ha det gott tills vi hörs.
Kram Sara





3 comments:

Anonymous said...

Kul!!! Jag har tryckt på knappen "uppdatera sidan" så den är snart utsliten - bra att den funktionen finns!
Ja de växer o frodas - härligt. Får Vilma smaka på tårtan i helgen???
Kram från mormor

Akke said...

Hejsan

vilka sprakande hostbilder och fina foton pa barna. Hoppas vintern blir lagom kall och snoig.
Harnere har jag hittat Falkeskogs inlagda loksill och Fazer knacke hos lokala gronsakshandlaren. Jag njuter mmm. Hos Murphis (spritvaruhuset) har jag hittat Aarhus Taffel. Den ska jag ha till jul.

Kram Pa o Deb

admin said...

Ha ha, ja det låter gott, knäckebröd, sill och snapps, det kallar jag svensk jul.
Och mamma, NEJ, Vilma ska inte äta tårta i helgen. Jag har precis kokat broccoli och potatis och fryst in små portioner. Husligheten själv :)