Thursday, June 14, 2007

Cykelpremiär

Anton har lärt sig cykla ikväll !!!!!

Det började med att grannkillen som är yngre kom cyklande utan stödhjul. "Han kan cykla utan stödhjul, han kan hålla balansen." sa Anton. Här gäller att smida medans järnet är varmt tänkte mamman och frågade; Vill du också prova att cykla? Till min stora förvåning svarade han ja, så jag bytte om till träningskläder och tänkte att här blir det springa av. Vi har ett handtag bak på cykeln så man inte behöver springa som en ostbåge i allafall. När vi nästan kommit runt det andra "campusvarvet" så cyklade han iväg. Han hade då omväxlande cyklat och jag hållit av och till i handtaget och emellanåt ägnat sig åt att träna starter. Det första han sa när han märkte att han cyklade själv var; Jag ska få en skateboard jag ska få en skateboard... Vi hade lovat att han skulle få en när han lärt sig cykla, men när vi pratade om det ikväll så ville han inte ha ngn, jag kan ju cykla och åka sparkcykel, det räcker sa han. När vi kom hem fick stolta fadern komma ut med kameran.






//En mycket stolt mor

2 comments:

Fam Blomberg said...

Härligt, då är det bara för mamma och pappa att försöka hänga med så länge det går för snart kör han i från er :-)

admin said...

Ja, vi cyklade fram och tillbaka til Michael och Lotta ikväll och det gick jättebra. Han cyklade ifrån oss på slutet och var först hem.

// Sara