Tuesday, February 10, 2009

Månskenstur

Jag har haft en fantasisk upplevelse. Jag gillar ju att åka längdskidor, nu har jag hittat till Tuggelite och Bryngfjordens golfbanor. I söndags var jag på golfbanorna och åkte själv, det var fint, vit orörd snö,bra spår, lagom med folk, vindstilla vilket vägde upp att det var mulet.
Jag var sugen på en tur på må kväll och hade tänkt åka upp till Kronoparkens elljusspår, men när vi kom hem från jobbet så var det ca -7 och fullmåne, efter lite tips från en granne och ett samtal till min vän Anita så bar det av till Tuggelite igen, där var det -11 men rätt klädd så går det ju bra. Anita hade sin 10 åriga son Clas med sig.

Jag kan lova att det var mäktigt att svischa fram i mörkret, vit snö, en stor fullmåne, svarta träd och dimslöjor i olika lager och tystnad. Underbart magiskt, det känns inte som att det är särskilt ofta det sammanfaller, snö, klart väder och fullmåne, jag är SÅÅÅ glad att jag åkte.

//Sara :)

2 comments:

Fam Blomberg said...

Coolt, jag är sååååå avis på dig. Önskar att jag fått vara med.

Anonymous said...

Härligt - det finns stunder och tillfällen som bara är så mäktiga. Bra när man kan släppa alla "måsten" och ta vara på dessa.
Kram från mamma