Sunday, February 15, 2009

Skidor, skidor, skidor

Vi har ju snö och minusgrader fortfarande, kan konstatera att jag fått någon slags knäpp i huvudet. Jag har blivit helt manisk på att ÅKA SKIDOR, det känns som att jag MÅSTE passa på för det är JU SNÖ, och det vet man inte hur länge den ligger. Nu har jag åkt 5 av de senaste 9 dagarna, tyvärr måste jag erkänna att jag har fått ont i ett knä. Men vi ska åka imorgon efter jobbet, jag och några jobbarkompisar, så jag hoppas att jag sover bort det.

ALLA HJÄRTANSDAG, igår var det strålande sol, efter frukost på säng, för Jonas, och byte av presenter. Jonas fick skidhandskar och jag fick en pannlampa, (så jag kan åka även om det är mörkt, ha ha) och Anton fick LEGO minersbilar, alla blev glada. Så bar det av till Tuggelite och en fantastiskt fin runda på golfbanan, men Anton var missnöjd, inte tillräckligt med backar, så efter golfbanan så tog med honom på en elljusspårsrunda, den går bara upp och ner, i slutet är det en jättebrant nerförsbacke, den åkte han tre gånger innan vi kunde åka hem, nöjda, glada och trötta alla tre.


Anton och Sara påväg ut på golfbanan



Jonas i Tuggelites elljusspår


Anton skidar


Idag sken solen hela dagen igen, Anton ville inte åka skidor så han åkte bob med andra barn i en backe. Jonas testade att åka skidor hemmifrån för att se om det gick att åka hela vägen ut på Karlstads golfbana. Det gick, han kom hem strålande glad och berättade att det var SÅÅÅ fint, det var bara att åka genom "trollskogen" över vägen, under viadukten under 63:an och följa milspåret så hamnade man på golfbanan. OK jag bytte raskt om tog skidorna i handen, gick till "trollskogen", över vägen och under 63:an, se´n kom jag på att jag inte hade frågat åt vilket håll jag skulle åka på milspåret. Jag tog höger för däråt ligger golfbanan, efter ett par hundra meter grenade sig spåret, 7,5 rakt och 10 åt hö, i min värld är 1 mil= 10 km så jag tog höger, åkte, åkte och åkte efter ca 2,5 km kom jag fram ca 200 meter efter det stället där jag svängt av... ööhh!

Jag fortsatte på 7,5/10 spåret och kom snart fram till golfbanan, satte mig på en bänk och åt en banan, då kom ett rådjur och traskade, han brydde sig inte om mig utan strosade vidare. När jag kom hem och frågade Jonas om vägen igen så hade han MENAT 7,5 spåret. Ett tag när jag var mitt ute i skogen och inte visste var, så var jag lite arg att jag åkte extra i onödan... men finns det ONÖDIG träning? Nej, tror inte det i mitt fall.



Anton åker bob

Vi har haft en fantasisk helg!


//Sara