Wednesday, February 7, 2007

Skidträning

Idag har Anton varit med på sin första skidträning med Grava SK.
Det gick väldigt bra, han har förbättrats för varje tur vi har åkt.
Han åker dock fortfarande utan stavar, dels för att det är bättre att lära sej så och dels för att jag kastade bort hans ena stav när vi åkte i SISU för ett tag sedan så han har bara en stav,
de var för små i alla fall. Men det blir nog en tur till en sportaffär i helgen för att leta ny utrustning.
Om ngn som läser detta har ett par barnskidor med pjäxor och bindning till en drygt 110 cm lång 5-åring så hör av dej.

5 comments:

Unknown said...

Var staven dum? Tänk att han skulle gå i morbrors fotspår =). Om han är runt 1,5m (jag har noll koll) så finns det ett par skidor på blocket (säljaren bor i Alster) som kanske kan vara något: http://www.blocket.se/vi/10482505.htm

admin said...

Jasså... det skall köpas utrustning... det är inte förankrat så jag antar att pengarna tas ur hushållskassan

admin said...

Till eh !

Anton ville åka utan stavar så jag höll våra, totalt 4 stavar i en hand. I en nerförsbacke med sväng på slutet ramlade jag, när jag kravlat mej upp låg det 3 stavar brevid spåret, inte ett spår av den 4;e, misstänker att den hänger i en gran eller nå´t.
// Sara

Fam Blomberg said...

Det var väl dumt att ramla, måste ju vara mycket smartare att stå på benen :-D

Hur coolt är det inte att ha admin som username på blogger. Sen undrar ju vän av ordning varför ni har två bloggar med samma namn där ni bara skriver i den ena?

Unknown said...

Då kan man kanske säga att du gav/offrade den till Mulle?